Pengikut

Ahad, 23 Ogos 2009

Ajaran agama mesti diasuh dari kecil.... .... ....


Hari kedua dah ramadhan ni. Kejap je pejam celik, pejam celik dah 24 jam berlalu. Hari ni anak aku yang kelapan pula bangun bersahur.Umur yg ni lima tahun(tudung merah). Semalam dia demam..... tapi bila tengok kakaknya dapat air kotak besar semalam semangatnya dah jadi lain ......waktu bersahur tadi habis digomolnya ayam seketul dan nasi suku pinggan....

Kita tengok sampai jam berapa dia dapat bertahan....

Apa pun sepatutnya hari ni kita dah dapat baca 2 juzuk dari alquran. Bukan payah pun bacalah 2 helai sekali waktu solat...insyaAllah sehari selesai satu juzuk....... jumpa lagi dan selamat berpuasa.

8 ulasan:

  1. Salam, Syekh;
    Setuju sangat dengan tajuk posting syekh. Teman ingat masa teman kecik dulu. Pose main ghedah je. Mana batal, mana tak batal. Tapi pose jugak.

    Budak-budak kena fahamkan mengapa batal dan tak batal pose. Tahniah, punya pewaris sebanyak itu. Teman satu je, dah 21 tahun umurnya.

    BalasPadam
  2. salam... wahh dapat upah air kotak besar yee.. haha.. yg tu kena cek dgn sprm tak? hehehe...

    teringat plak masa kecik2 dulu.. haha nostalgia sungguh..!! selamat berpuasa dan sampai kan salam saya kepada keluarga yaa..!!

    BalasPadam
  3. salam.. anak2 ni kekadang wat pening kepala.. tapi seronok gak ngan kerenah mereka

    BalasPadam
  4. Salam singgah...Selamat berpuasa..Mudah-mudahan kita diberi kekuatan oleh Allah untuk menggandakan amalan di bulan yang mulia ini.

    Terimakasih kerana singgah di blog resepi saya. Sebenarnya saya lebih aktif di blog yang satu lagi tu..Ada masa silalah berkunjung ke sana.

    BalasPadam
  5. Salam,

    Inilah tugasan kita sebagai ibubapa, bukan sahaja menjaga pembesaran fizikal anak-anak...tetapi kita juga perlu mendewasakan jiwa mereka agar boleh menjadi anak yang soleh dan solehah.

    BalasPadam
  6. Anak bongsu kwn..hari pertama posa sekerat hari jer..sahur dia bangun ..buka dia pun buka..umur dia baru 6 bulan setengah.. he he

    BalasPadam
  7. saya pun tgh ajar anak bongsu saya tu.. 5 tahun gak umurnya..

    BalasPadam
  8. salam...

    terima kasih tuan sudi singgh di blog saya..
    moga tuan sekeluarga dirahmati allah swt selalu..

    BalasPadam