Pengikut

Rabu, 6 Mei 2009




Kematian ia pasti akan datang tepat pada saat dan ketikanya.Jodoh,ajal semuanya ketentuan illahi.Hari ini aku kehilangan seorang sahabat yang banyak mengajar aku tentang erti kehidupan.Saat terakhir aku menemuinya kira-kira seminggu yang lalu dikaunter pendaftaran kecemasan Hospital Sultanah NurZahirah Kuala Terengganu.Waktu itu aku sempat menyapanya tetapi isterinya memberitahuku ia sudah tidak dapat melihat hanya mengenali melalui panggilan suara sahaja.

Semalam 5 mei jam 4.30 petang aku dikejutkan dengan panggilan yang memaklumkan beliau telah pulang dijemput oleh Yang Maha Esa. Sesungguhnya masa sangat pantas berlalu. 6 mei jam 9 pagi tadi semua teman-teman yang rapat dengan almarhum menyembahyangkan solat jenazahnya dimasjid kolam kuala ibai dan sekali lagi diimamkan oleh Tuan Guru Hj Abd Hadi dimasjid rusila.

Dalam kumpulan sahabat-sahabat aku beliaulah orang yang pertama dijemput oleh Allah untuk menemuinya dialam barzakh.Tinggallah kita yang masih hidup ini untuk meneruskan kehidupan dan menambahkan amal bagi bertemu dengan Allah jua nanti.

Muga-muga rohnya diletakkan didalam taman roh orang-orang yang beriman.TABIK untuk mu POK JO.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan