Pengikut

Rabu, 12 Jun 2013

coretan ku hari ini ...

Mencoret sesuatu, pasti ada orang yang sudi membacanya. Aku serahkan kepada mu Ya Allah akan apa yang berlaku, kini dan akan datang.

Walaupun ia hanya celoteh biasa tetapi ada juga yang terkesan dan mungkin menjadi faktor perubahan bagi diri seseorang insan.

Aku melihat bahawa sesungguhnya Islam kini menghadapi cabaran hebat, kerana ia bukan sahaja menghadapi musuh dari luar , tetapi juga musuh dari kalangan umatnya yang mengaku sebagai penganutnya . Tidak ganjil kalau Islam itu menghadapi cabaran , kerana itu semua pernah dihadapi sejak ianya dilahirkan , tetapi yang ganjilnya ialah kerjasama penganutnya dengan musuh-musuhnya.


Itulah ujian pahit yang dihadapi oleh seluruh kumpulan Islam dan para mujahidin sekarang, dikepong dari segenap penjuru oleh  musuh dan ummat Islam berada dalam kebinggungan dengan apa yang  berlaku.

Terdapat dikalangan ummat Islam sendiri yang bertanya , mengapa terdapat dikalangan kita orang-orang yang aktif di medan politik lebih daripada bidang ibadah? Mereka ragu dengan kebangkitan kumpulan Islam yang menyeluruh , kononnya tidak ada hubungan dengan pengertian Islam yang sebenar. Ada yang berfikir dan merasakan bahawa ia adalah satu penyelewengan dari penghayatan Islam yang sebenar.


bersambung ...


1 ulasan:

  1. Assalamualaikum...

    apapun yang kita lakukan, janganlah kita lari dari agama yang menjadi pegangan kita.

    BalasPadam