Pengikut

Ahad, 20 Februari 2011

marliyn monroe.....

antara isi surat Marliyn Monroe yang terungkap sebahagiannya daripada sebab-sebab mengapa ia membunuh diri ketika sedang berada dipuncak kemasyurannya....


".. akulah wanita yang paling hampa di dunia ini. aku tidak dapat menjadi ibu, menjadi surirumah yang hidup bahagia di tengah-tengah keluarga yangbaik dan bersih. Sebenarnya kehidupan berkeluarga adalah simbol kebahgiaan kaum wanita yang sebenar, bahkan kepada kemanusiaan seluruhnya. Orangramai telah mengkhianati aku, pekerjaan perfileman adalah barang murah yang tidak bererti walau bagaimanapun kita mendapat keagongan dan kemasyuran yang palsu itu"


keagongannya tinggi melangit kalau hendak dibandingkan dengan artis-artis tempatan kita.
kemasyurannya juga tidak terlawan oleh para ibu dan kaum wanita kita.

18 ulasan:

  1. Teringat juga kata2 Aziz Satar dlm filem seniman bujang lapuk ada menyebut nama marliyn monroe nie.

    BalasPadam
  2. marliyn monroe tu spe...xkenal pon...hihi...

    BalasPadam
  3. JP Nurul:
    biar betul ni... takkan tak kenal... pelek ni?

    BalasPadam
  4. salam....tuan,

    kematiannya masih menjadi misteri hingga kini..

    p/s..hhehe..sekali sekala wat lawak tak pe kan tuan..:))

    BalasPadam
  5. walau mashyur pun, tetap dia kata wanita paling hampa...byk wang susah, takde wang pun susah..

    BalasPadam
  6. dia gitu lah....kalo dah terkenal nih, semua benda orang nak cari sebab penyebabnya...

    BalasPadam
  7. hehe betul kata idda tu..ada duit banyak pun masalah juga...aiya...

    BalasPadam
  8. relevan: terlalu seksi dia ni... tapi jiwa dia kosong

    BalasPadam
  9. Honey: aiyyyaa... lompat apek lompat... hidup susah, mati pun susah

    BalasPadam
  10. Ckgu jang: pengajaran juga untuk artis artis kita yang buat pelbagai hal dan perangai

    BalasPadam
  11. Idda : yalah ada wang susah, tiada wang lagi susah hidup ini... jangan jadi beruang sudah.

    BalasPadam
  12. Sr: kematian yang belum terjawab... mati biasa dan tiada orang ketiga terlibat mungkin.

    BalasPadam
  13. AAP; yala.. tapi kenapa aziz kata begitu ?lupa pula sebabnya...

    BalasPadam
  14. mungkin hidupnya penuh dgn kedukaan...zahirnya nmpak gembira tapi batinnya terseksa.

    BalasPadam
  15. assalam.. yg ssh bila emosi terganggu :(

    BalasPadam
  16. sedar ketika dah terlambat..

    BalasPadam