Pengikut

Sabtu, 22 Mei 2010

tanpa lelaki ini dapur tak berasap....



sekitar bandar k.terengganu ....... para surirumahtangga, anak-anak kecil, bapa budak pasti mengenalinya.
dengan motorsikal honda 70ccnya tiap rumah, flat,kondo dijelajahinya,
motorsikalnya berwarna seperti syarikat petroleum gergasi negara,
hebatnya motor ini kerana ia ada PAS masuk kesetiap premis.... samada kerajaan atau swasta!!!!!!

jika gas di dapur kehabisan wajahnya pun terbayang.
jika tidak tak berasaplah dapur,

tiap manusia mempunyai peranannya tersendiri.

14 ulasan:

  1. Salam en Abu Muaz..ye betul..inilah orangnya yang bakal menyerikan dan memeriahkan dapur..

    BalasPadam
  2. Dari Blog kami bercerita,
    Untuk tatapan sahabat semua”
    ~~~@@@~~~
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

    Salam sebuah persahabatan salam perkenalan dari kami salam dihulur tanda sebuah perkenalan ….Semoga kami menerima respon yang baik dari kamu…. Thanks againt…

    tanpa mu aku yang rindu... weehh tak dok gas mana nak masak nye... thanks abang gas

    BalasPadam
  3. salam,

    manusia gas tu memang penting pun..

    BalasPadam
  4. salam...

    saya cadangkan..pihak berkuasa memngumumkan satu hari untuk mengenangkan jasa2 orang ini..

    mcm hari ibu, haru bapa..hari "penghantar tong gas pun penting."..hehhe

    BalasPadam
  5. relevan: benar sekali tuan.

    BalasPadam
  6. Afzainizam : abang GAS. Ya betul juga panggilan yu.

    BalasPadam
  7. sekamar rindu : ha,ha, ha.... semua nanti akan ada harinya sendiri.

    Bagi kaki judi..... hari,hari berjudi...tiada hari untuk mu.

    BalasPadam
  8. penjejak maya : memang penting dan tersangat penting bila tiba waktunya.

    BalasPadam
  9. salam sdr Abu Muaz..
    lebih kesian kat abg gas ni bila nk hntr kat rumah sy..kena panjat tangga..tal sampai hati tguk di pikul gas..tp sy sndri tk larat nk angkat naik atas...'jasamu mng patut dikenang'

    BalasPadam
  10. suma org pnting.. tukang ambik sampah pun pnting gak hehe.. bleh contact en relevan hehe

    BalasPadam
  11. Setiap kita mempunyai peranan yang tersendiri dalam masyarakat. Justeru, jangan sekali-kali terasa kita tidak diperlukan. Walaupun mungkin peranan kita kecil tapi tanpa kita, ada sedikit kepincangan. So jalankan peranan masing-masing untuk menjamin kestabilan.

    BalasPadam
  12. Idalara: alah bisa tegal biasa bagi abang-abang gas ini.

    BalasPadam
  13. maiyah :bertul tuu.. tak sia-sia kita dijadikan niii... cuma ramai yang malas bekerja.

    BalasPadam
  14. Tirana : ya, masing-masing ada peranan tersendiri.

    BalasPadam