Pengikut

Khamis, 3 Jun 2010

yahudi cina....

Komandan Penyerangan Kapal Kemanusiaan, Ternyata Yahudi China



Komandan pasukan Israel yang menyerang kapal pengangkut aktivis dan bantuan kemanusiaan Mavi Marmara untuk Gaza pada dini hari Senin (31/5) kemarin ternyata seorang China-Israel, Laksamana Eliezer Maron.

Maron merupakan ketua intelijen angkatan laut Israel yang pada awal tahun lalu sempat dihebohkan oleh skandal Go-Go Girls Club dimana Maron tertangkap berpesta di sebuah kelab tari telanjang di Tel Aviv.

Marom merupakan peranakan dari ayah China totok yang hidup sebagai pengungsian di Jerman pada masa perang dunia dua, dan ibu keturunan China-Rusia yang memeluk Yahudi. Orang tua Marom pindah ke Israel setelah negara itu berdiri pada tahun 1948. Marom sendiri menikah dengan seorang perempuan Israel keturunan Asia.

Kantor berita Alarabiya (1/6) melansir, Maromlah yang memberikan perintah kepada pasukan AL Israel untuk mencekal dan menyerang kapal Mavi Marmara, dan menewaskan dari 20 orang aktivis kemanusiaan di kapal itu. Meski demikian, kapal Mavi Marmara yang diserang itu ternyata dikabarkan bukan kapal yang dikehendaki Israel.

Akibat peristiwa itu pula, Marom menerima banyak kecaman dari pelbagai pihak di dalam negera Israel dan menuntutnya untuk mundur dari jabatannya. (ags/aby)


http://www.eramuslim.com

2 ulasan:

  1. Salam en Abu Muaz...

    Itu lah Israel..

    BalasPadam
  2. cina israel?
    di singapura tak mustahil cina israel,
    dan dimalaysia?
    cina malaysia ( bukan islam ) hanya perlukan kuasa ...

    fikir2kan lah...

    BalasPadam