Pengikut

Jumaat, 16 Julai 2010

untungnya kalau ada Azimat.........

selepas subuh tadi aku mencari-cari maksud perkataan azimat.
ada pelbagai tafsiran mengenainya.

malas aku nak tulis satu persatu.... kerana ia memang azimat, maknanya pun azimat.

dulu kalau orang itu ada azimat mungkin ada permata ajaibke, tikar terbang macam zam-zam ala kazam


ada seruling bila ditiup keluar makanan depan mata.... tak lakulah kedai mamak.

hari ini ada company azimat.... dapat bersihkan segala besi sisa runtuhan Stadium Sultan Zainal Abidin Kuala terengganu.


2,500 tan besi sisa runtuhan.....

berapa untungnya aku tak reti nak kira....
seronoknya kerajaan negeri tidak menanggung kos apa-apa pun.

besi tersebut jadi milik syarikat azimat itu.

memang bertuah sesiapa yang memiliki azimat!!!!!!!!!!

stadium bernilai RM292 juta itu tersungkur menyembah bumi hampir setahun digunakan.

tapi tiada seorang pengganas pun yang terlibat dalam meruntuhkan stadium itu ditangkap?
kejadian runtuhan itu sangat menjejaskan imej negara dan negeri aku.

8 ulasan:

  1. Salam, tuan. Kalaulah saya ada azimat, maka akan saya ubah apa yang boleh dan perlu diubah, hehehehe

    BalasPadam
  2. Keruntuhan stadium itu menjadi azimat kepada kerajaan negeri terengganu..hehehe

    BalasPadam
  3. Orang dulu kata jika pakai Azimat lilit kat lengan boleh kebal..

    BalasPadam
  4. seronok juga kalau sekarang ada azimat berupa permaidani terbang, tak heran lah dengan stesen minyak yang ada di bawah....

    terbaru dari saya : lalang

    BalasPadam
  5. a kl citizen : memang seronok ... harga minyak naik beratus sen pun kita tak heran jika ada tikar terbang. KLCC pun malas nak jenguk... tak heran semua tu.

    BalasPadam
  6. relevan :kebal memang kebal tapi time isi minyak tak kebal lagi.

    BalasPadam
  7. Tirana :benar tuuu...azimat yang tiada tolak bandingnya dalam dunia.

    BalasPadam
  8. Marniyati Mohd. Nor :kalau puan dapat azimat tu jangan lupa untuk kita kongsi ya

    BalasPadam