Pengikut

Jumaat, 3 Disember 2010

pejam celik, pejam celik....

Pejam celik,pejam celik....
Ada dua puluh hari lebih lagi untuk tahun 2010 tamat riwayatnya.

Nanti kedengaranlah pelbagai azam tahun baru.

Saya mengharapkan rakyat dapat bekerja bersungguh-sungguh demi .....( ini orang politik.)

Saya berazam untuk ......... bermain dengan ..... demi negara ....( janji orang sukan)
Saya akan kahwin pada tahun .....

Saya akan keluarkan album baru yang ..... (janji artis)
saya akan adakan majlis perkahwinan dan akan jemput .......

tapi tahun baru Islam hanya tinggal 4 hari lagi....
janganlah lupa pula...

janji untuk ......

selamat sambut awal muharram.

moga tiada lagi isteri dikelar suami,
isteri dibunuh suami,
isteri disimbah asid,
isteri dilanggar suami,
suami dicekik isteri,
anu suami dipotong isteri,
kenapalah suami, isteri sekarang ni ?

apa azam tuan-tuan dan puan- puan semua sempena tahun 2011
dan awal muharram 1432H...

beritahulah...
jangan jadi zam-zam ala kazam sudah.

20 ulasan:

  1. Kakcik adalah seorang yang jarang punya azam menjelang tahun baru. Azam bagi kakcik boleh dibuat pada bila2 masa... :)

    BalasPadam
  2. Salam, Syeikh;
    Bersempena dengan hadirnya Awal Muharam, surau kami mengadakan Ceramah Perdana selepas solat Subuh. Rasionalnya apa? Ha, ha. Kita tengok siapa orangnya yang pada petang kehadiran awal Muharam itu berdoa sakan (ala-ala azamlah gitu), adakah mereka akan hadir pada subuh 1 Muharam itu.

    BalasPadam
  3. Salam Tuan, gitulah kadang cakap mmg sedap sgt bunyinya bila buat haram tak jadi... bak kata org cakap tak supe bikin. :)

    Jom Jalan-jalan ke Pahang "Tak kenal maka tak cinta."

    BalasPadam
  4. t kasih sudi mengingatkan.

    smpena awl muharam, insya-Allah azam saya ialah 'hari ini menjadi lebih baik dari hari semalam'

    BalasPadam
  5. salam....tuan,

    azam saja belum lagi tertunai...:)) nak kwin..

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum, tuan.

    Bukan mudah merancang sesuatu sekali untuk sepanjang tahun. Jikalau azam tertunai pada bulan Februari, maka apakah 10 bulan berikutnya kita tidak perlu berbuat apa-apa? Pesan guru saya, orang yang cemerlang adalah orang yang sentiasa memiliki azam baru (bukan azam tahun baru). Maksudnya, azam kita itu sentiasa berjaya dilaksanakan dalam tempoh yang singkat hehehee...

    BalasPadam
  7. moga azam baru tercapai...amin...

    BalasPadam
  8. rasanya baru saja kita menyabut awal muharam 1431

    BalasPadam
  9. x psg azam.. atau mungkin heheh mungkin jugak.. ish.. x tau nk azam ape ngeee

    BalasPadam
  10. salam..
    harapan saya pun begitu juga
    biarlah 2011 menjanjikan banyak
    kebaikan..selamat menyambut Awal
    muharram 1432 hijrah

    BalasPadam
  11. zulkbo: moga semuanya selamat

    BalasPadam
  12. maiyah: tak apalah tak ada azam lagi maiyah

    BalasPadam
  13. ikan emas: yalah... memang cepat masa berlalu

    BalasPadam
  14. HonEyBuNNy:apa azam kamu ni?

    BalasPadam
  15. Marniyati Mohd. Nor :benar puan...jangan berkobar-kobar macam air gas dalam tin...he,he

    BalasPadam
  16. sekamar rindu: calon dah ada tu,
    jodoh je belum.

    BalasPadam
  17. akuanakpahang (AAP : inilah masalahnya..

    BalasPadam
  18. kakcik: elok tu kakcik azam express

    BalasPadam