Pengikut

Jumaat, 29 Mei 2009

Kerja cukup untuk semua orang didunia


Hari Jumaat penuh dengan keberkatan. Dari malam tadi kalau tuan rajin sudah tentu tuan membaca surah Yasin yang banyak fadhilat itu.Lainlah kalau tuan pergi merempit semalam kerana hari ini cuti bagi negeri Terengganu. Kalau tuan rajin pagi tadi sudah tentu tuan berada dimusolla atau masjid mendirikan solat subuh berjemaah. Hari ini imam membaca surah assajadah. Dapat lagi pahala berjemaah.


Tuan jika seseorang itu tidak bahagia dan melarat pula kehidupannya ini bukan salah orang lain tetapi kerana kesilapan sendiri.Allah jadikan semua manusia sama. Jika tuan susah nyatakan kenapa tuan susah?Kalau kerana tiada pekerjaan maka tuan silap besar. Dalam dunia ini tuan pekerjaan lebih banyak dari manusia...


Bila kita mengadu tiada PEKERJAAN.selalunya bukan kerana tiada kerja tetapi tiada kemahuan bekerja atau memandang pekerjaan itu tak sesuai dengan taraf hidup atau pelajaran kita.Maka sebab itulah hidup kita merana. Orang yang tiada pekerjaan itu bersebab dari dirinya sendiri.Orang jenis ini sebenarnya mempunyai banyak penyakit jiwa .Kepada orang seperti ini ingatlah bahawa pengganguran mereka bukan saja merupakan suatu beban pada diri sendiri tetapi juga kepada masyarakat dan dunia seluruhnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan