Pengikut

Rabu, 29 Julai 2009

Welcome to KL..........................

Tinggal dua hari lagi menjelang perhimpunan membantah kekejaman ISA. Bas - bas dah banyak dicatar. Van, kereta dan motorsikal semuanya akan menghala keKuala Lumpur menjelang 1 ogos Wajah-wajah keriangan jelas terpapar walaupun tahu apa yang bakal menimpa nanti.

Bas-bas rombongan akan keKuala Lumpur bagai menyaksikan pertandingan akhir piala malaysia.Saat tersebut pernah aku rasai ketika Terengganu memasuki pertandingan akhir piala malaysia dan berjaya pula membawa pulang piala tersebut kenegeri bertuah Terengganu DarulIman ketika itu. Tahniah pada jurulatih Mat Zan Mat Aris dan para pemainnya waktu itu.

Bezanya nanti ialah bas-bas rombongan ini pasti terhalang perjalanannya dengan pelbagai kerenah birokrasi. Sekatan jalanraya sepanjang perjalanan sukar hendak digambarkan. Dan akan ada bas yang tersadai dimana-mana. Penumpangnya pula pandai-pandailah membawa diri. Yang pentingnya mesti berada dilokasi perhimpunan tersebut bila tiba waktunya.

Pelbagai panduan dan pesanan telah diberikan mengenai perhimpunan itu.Cuma aku nak pesan kalau ada duit lebih eloklah beli topeng gas yang aku tunjukkan ini. Selamat berjuang semuga perjuangan kita semua akan dikenang oleh anak cucu kita nanti. Perjuangan untuk membebaskan diri kita semua dari satu akta zalim yang sangat tidak sesuai untuk diamalkan dalam negara yang telah lama merdeka. Selamatttttttttttt.........................



3 ulasan: