Pengikut

Ahad, 12 Julai 2009

H1N1 Flu?

Ada iklan diradio meminta orang ramai supaya jangan melawat negara yang berisiko tinggi dengan kes-kes selsema babi. Iklan tu berbunyi "sila tangguhkan lawatan ke luar negara......bla.bla.bla..... Menyampah sekali aku mendengarnya kerana sudah tau risiko jangkitan yang tinggi buat apa juga nak ke luar negara? Kalau kena jangkitan tu seorang diri tak mengapa. Ni tidak semua sekolah terpaksa ditutup gara-gara ada kes HINI tu.

Anak jiran aku yang tak ada kena mengena pun terpaksa cuti kat rumah. Susah main dengan orang kaya-kaya ni larangan dan nasihat kerajaan langsung tak didengar dan dipatuh. Orang kampung je sibuk kena patuh dan dengar arahan. Waktu bercuti bukan main gembira lagi . Kita yang tak ada peluang bercuti dan berseronok pula yang jadi mangsa.

Yang kerajaan pun satu. Buat apa dibenarkan lawatan kenegara-negara berisiko tinggi tu?Ada kes semua susah. Dari driver ambulan, pembantu perubatan, jururawat, doktor apa lagi semua kena pakai topeng. Rimas dan merimaskan. Kes denggi tak kesudahan datang pula kes-kes ni menganggu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan