Pengikut

Jumaat, 29 Januari 2010

nama yang mak bapak beri tak main..................

Nama Sebenar Artis Malaysia

January 21, 2010 oleh Gadis Lonely?

Sebelum ini kita banyak didedahkan dengan nama samaran artis sahaja di dalam media sehingga kita tidak tahu apa nama sebenar mereka. Contohnya seperti pengarah drama terkemuka, Erma Fatima. Tidak ramai yang mengetahui apa nama sebenar untuk Erma Fatima. Nama sebenarnya Erma Fatima adalah Sayang Nor Fatimah Rahmat.

Selebriti selalunya semasa ingin melangkah ke dalam dunia glamor, akan mula mencari nama baru mereka dengan satu niat iaitu, nama yang lebih komersil dari nama asal atau lebih unik dari yang biasanya. Tapi ramai juga artis yang berbangga dengan nama yang diberikan ibu-bapa mereka. Contohnya macam Datuk Siti Nurhaliza.

Aida Rahim – Khalidah Adibah Ahmad
Awie – Ahmad Azhar Othman
Amy – Suhaimi Abdul Rahman
Amelina – Norazlina Amir
Abot – Norimah Muhammad
Ajai – Mohd Faizal Maas
Alfira – Zarinah Ahmad
Ameng – Wan Aminuddin
Adilla Idris – Fadzilah Rahman Idris
Anna – Zanariah Ishak
Accapan – Samynathan
Ah Chong – Mohd Fauzi Manat
Arash Mohamad – Azman Shah Ramlee
A Galak – Zakaria Musa
Awang BPR – Norzaini Mohamad
Azida NS – Ainol Jamal
Aris Ariwatan – Haris Fadzillah Daud
Baby Arin – Lily Zarina
Cico – Eezaq Farrouq Harahap
Connie – Norlida Ahmad
D J Dave – Irwan Shah
Didie Alias – Fadzila Ali
Eisya – Khairul Bariah
Erma Fatima – Sayang Nor Fatimah Rahmat
Ella – Nor Zila Aminuddin
Eman Manan – Abdul Manan Embong
Farra – Farihah Arshad
Gee – Haizatul Rodzie
Gee – Fauziah Latif
Hattan – Mohd Syukri Sharuddin
Imuda – Abdul Rahim Muda
Ilyka – Zuraila Mohd Yassin
Jojie – Rozita Aminuddin
Jay Jay – Mohd Fauzi Darus
Joe Wings – Abdul Zamin Kadir
Jojet – Rodzane Mohamed
Korie – Azahari Aminuddin
Loloq – Rosli Khamis
LY – Rozman Shafie
Lydiawati – Salina Zaimon
Mamat Exist – Mohd Ali Kamarudin
Man Keedal – Rahman Mahmud
Man Bai – Abdul Rahman Osman
Nanu – Sarabanu Baharudin
Nurbisa – Rosli Khamis
N D Lala – Amir Hamzah
Nash – Nasaruddin Alias
Noryn – Norazmahwati Aziz
Os – Yusof Hamid
Ogy – Fauziah Ahmad Daud
Rohana Jalil – Dara Abdul Jalil
Rina Khan – Sharifah Bibi Sarina
Razis Ismail – Mohd Ghazali
Rem – Ramzani
Sheila Majid – Shahila Abdul Majid
Sidi Oraza – Syed Osman Rastam
Sheqal – Shahrim Salleh
Shikin – Aishah Dahalan
To’Ki – Mohd Zaki Mansor
Tantiana – Fatimah Hamzah
Wohnen – Shuhaida Shamsudin
Yem Bai – Abdul Rahim Zain
Ziana Zain – Siti Roziana Zain


nama sebenar artis - artis maya :

kakcik seroja -

allavendari -

Linda -

anak muallaf -

maiyah -

relevan -

endiem -

alkitizen -

zue -

blueCity-

cikcookie-

28 ulasan:

  1. salam. aduhai seronoknya .. pagi ini nama saya tersenari sebagai salah seorang artis maya yang di kenali oleh Abu Muaz. sebenarnya saya sudah pun membuat satu entri khas untuk memberitahu nama saya yang sebenar iaitu Hamzah bin Abd Hamid atau ringkasnya HAH.

    p.s. Abu Muaz tu nama sebenar kah itu ?

    BalasPadam
  2. Salam Abu Muaz...

    wah.. nama kakcik atas sekali dalam senarai, ya? Nama sebenar Abu Muaz, apa pulak? ;-)

    BalasPadam
  3. hahaha...saya suka nama artis2 alam maya tu!!

    BalasPadam
  4. salam abu muaz,
    saja nak tahu nama sebenar artis2 maya yer....

    BalasPadam
  5. Salam Abu Muaz,

    Namaku Werdah..

    BalasPadam
  6. salam

    hahahhahah

    misha nama artis = samihah nama kat kelate

    uik nama saya ke?

    hakhakhak

    blueCITY= ct ? bukan ct biru tapi ct hijau, hehehe...

    ada unsur2 artis sikit
    tapi bukan ct nurhaliza,
    hahhahhahah

    BalasPadam
  7. blueCITY ; sukalah mung benor biru, ha,ha,haaaaa..siti biru!!

    BalasPadam
  8. Relevan - Syed Azman bin Syed Zahari al Habshie...

    BalasPadam
  9. Salam abu muaz,

    saya bukan artis maya. Nama pun pakai nama sebenar. Cuma org suka panggil YB aje hehehe

    BalasPadam
  10. hehe.. tu nama glemer bik sekerat2 je heee.. byk punya glemer bleh kategori artis gak kita ni ye

    BalasPadam
  11. pakcik..sy dah pakai nama yang mak ayah bagi.. SHAfarinaRAMLI

    BalasPadam
  12. Najib panggil saya yohteh... gak...!! hachhhiuuunnngggg..!!! excuse me...

    BalasPadam
  13. owhh... sayakah itu ditempat ke 3 ?

    wahh.. top 3 ! suke..suke..

    Nama sebenar saya Normaslinda .

    terima kasihhhhh..

    BalasPadam
  14. hu..huuu... gambar atas tu masa tingkaan 5 dulu ke..? sluar hijau tu...!! haaccchhhiiuuuungg..!!! excuse me...!

    BalasPadam
  15. riang btol pic abu muaz kt ats ye...
    suke sy tgk..
    hehe..

    BalasPadam
  16. salamz..
    hmm nama Che Pit ni sbb masa kecik2 orag panggil Apit.. dah besar2 tukar jadi Che Pit.. tapi nama sebenar bunyinya agak jauh sikit, ngeh ngeh ngeh..

    hmm rupanya byk nama2 sebenar artis yg menarik minat sy ni, ngeh ngeh ngeh

    BalasPadam
  17. yohteh :napok demo. Orang lain dok sedor sorang.

    BalasPadam
  18. LiNda: t.kasih, t.kasih atas kerjasama yang diberikan.Apa yang penting!!! kerjasama....

    BalasPadam
  19. Che' Pit:glemer dah nama ni...teruskan je.

    Ahmad Muslihin :untung bisnes jual enjin tuan.

    BalasPadam
  20. sharamli :bagus, bagus .anak yang mengenang jasa mak bapak.Boleh buat calon menantu ni.Apa macam Tuan Hamzah.???

    BalasPadam
  21. maiyah :lebih dari artis ni..

    BalasPadam
  22. Yunus Badawi :mudah-mudahan suatu hari nanti tuan mungkin YB yang ori.

    BalasPadam
  23. untuk kakcik dan tuan hamzah : muaz tu anak bongsu saya (anak kesembilan tu)... jadi abu tuuu ialah ayah pada simuaz nilah.

    BalasPadam
  24. celaka apakah ini..?? Tok Guru kita dihina lagi... sila terjah ke SINI...!!!

    BalasPadam
  25. assalammualaikum abu muaz

    alkitizen

    tu merujuk pada saya ke?
    salah eja tu... a klcitizen

    nama saya normah bt mispar

    BalasPadam
  26. a kl citizen : maaf cikgu,tersilap taip tu. Minta maaf banyak-banyak.

    BalasPadam