Pengikut

Selasa, 21 Julai 2009

Mansuh.... mansuh... mansuh ISA.



1 ogos 2009 satu lagi tarikh yang akan menjadi sejarah kepada perjuangan rakyat. Perhimpunan menuntut pemansuhan kekejaman akta yang sudah terlalu banyak menyiksa insan-insan yang tidak berdosa. Mengapa aku katakan tidak berdosa kerana mereka tidak pernah dibicarakan.

Zaman dunia sudah terlalu maju ini masih ada lagi undang-undang purbakala dikekalkan. Orang berhak untuk mengemukakan pelbagai pendapat dan andaian terhadap akta ini tetapi zalim dan kerakusannya tidak siapa pun berani pertikaikan.

Kepada anda yang tak pernah ambil tahu mengenainya sila ambil sedikit masa untuk membaca rintihan hati dan suara mereka yang pernah merasainya. Banyak buku telah dihasilkan khusus mengenai ISA ini. Bacalah kerana dengan membaca ilmu dan pengetahuan kita akan bertambah. Jadilah rakyat yang cakna dan ambil tahu tentang apa yang berlaku pada negara kita ini.

Kepada peserta - peserta perhimpunan syabas diatas keberanian yang ditunjukkan kerana kita semua pun tahu dan bersedia untuk menerima lontaran gas-gas pemedih mata. Tapi itulah nilai sebuah perjuangan. Pengorbanan yang dilakukan ini adalah kerana kita cinta dan sayang kepada negara kita..... Malaysia.

4 ulasan:

  1. Salam.
    Semoga ISA akan dimansuhkan juga suatu ketika nanti. Amin.

    BalasPadam
  2. Kalau dlm PRU-13 nanti kerajaan sekarang jadi haluan kiri, sumbat depa semua pulak dlm kandang ISA tu... Tengok apa reaksi mereka pulak....
    MANSUHKAN ISA !!!

    BalasPadam
  3. jemput editor kembali menjadi pengikut di laman saya, maaf dah tukar URL baru...

    http://jejak87.blogspot.com

    BalasPadam