Pengikut

Jumaat, 13 November 2009

antara cara menangi hati isteri........


Seorang suami mestilah bijak memenangi hati isterinya. Barulah ada ketenangan dalam rumahtangga. Entah petua entah ketidak apa yang aku coretkan ini.....tapi yang pastinya hanya suami isteri saja yang boleh mengamalkannya. Awek mengawek, balak-membalak tak payahlah....... tak berkat hidup anda.



No wahid : bila anda pulang ke rumah, carilah dulu dia (yakni isteri) sebelum anda melakukan perkara lain dan peluklah dia.


No two : bila cuaca sejuk (terutamanya musim tengkujuh kini) eloklah rapatkan diri anda kepadanya dan biarkan kehangatan tubuh anda dapat menghangatkan jiwanya.

no tiga : berikan dia lima pelukan setiap hari . Sekali waktu subuh, satu waktu zohor,asar.maghrib dan Isya'. Jika tidak berkesempatan himpunkan dua atau tiga pelukan bila waktu terluang.


no empat: bila dia memarahi pada seseorang,eloklah anda menyebelahi dia .Kalau anda tidak setuju dengan caranya itu boleh diselesaikan kemudian.


no lima : layanilah dia sebagaimana anda melayan dia semasa awal-awal dulu.


kalau rajin mungkin bersambung esok.....

23 ulasan:

  1. bg pasangan suami isteri mmg bagus follow cara ni

    BalasPadam
  2. betul ke petua ni akan diikuti oleh semua para semua suami ni...?? Rasa2nya ramai sangat dok dengar peluk isteri masa berhajat jer..

    BalasPadam
  3. Persefahaman dan saling bertolak ansur...

    Berterus terang dan bersikap terbuka...

    BalasPadam
  4. Petua paling best bang.. Memang dh saya praktikkan dh...

    BalasPadam
  5. orang yang masuk entry dah buat ke amalan ni...he he

    BalasPadam
  6. Ni yang buat kawan rasa nak kawin ni..

    BalasPadam
  7. maiyah : I folloooooooooowwwwwwww....

    BalasPadam
  8. relevan : ini yang buat kawan pun semangat niiii...

    BalasPadam
  9. siti ajar : buat, buatlah cikgu. Niii perturunkan ilmua je...ha.ha,hhaaaaaaa

    BalasPadam
  10. zai ; ye ke puan zai.!! Ini tak boleh jadi....suami isteri kena sentiasa peluk dan memeluk.... baru betulllll.

    BalasPadam
  11. Abd Razak : Benar sekali tuan.

    BalasPadam
  12. Echam : bagus, bagus... anak bapak.

    BalasPadam
  13. heeeeeeeeeeeeeee

    betul betul betul

    BalasPadam
  14. syukur sgt2 kal0 dpt suami yg mcm ni....

    BalasPadam
  15. Salam Abu Muaz. Saya sudah bersama isteri sekarang lebih 20 tahun. Kalau baru nak mula ikut nasihat Abu Muaz, nanti isteri saya kata "awak buat tabiat ke?". Itu yang tak berani nak buat...

    BalasPadam
  16. kedua2nya harus saling memberi dan menerima..
    bukan saja di pihak suami..isteri juga patut lebih bijak menawan hati suami..

    BalasPadam
  17. takde ke isteri yg peluk suami dulu...ni asyik suami je peluk isteri....

    BalasPadam
  18. blueCity : apa yang betul niii....ha,ha,haaaaaaaa

    BalasPadam
  19. MyBabah : tak apa tuan. Biarlah apa yang dia nak kata. Asal kita bahagia....sebenarnya sidia tuu sangat suka kalau kita lakukan itu semua. Percayalah...

    BalasPadam
  20. Idalara : yes...tabik untuk idalara.

    BalasPadam
  21. Cikgu Jang : ada, ada.Kenapa cikgu tak jumpa ke?

    BalasPadam
  22. salam dan selamat pagi

    rasanya mama x layak komen N3 ni.. :))
    walau apapun, diharap anda tergolong diantara sifat2 yang dipaparkan dalam N3 ini.. :))

    BalasPadam
  23. Mamamin: insyaAllah mama.... terima kasih kerana singgah .

    BalasPadam