Pengikut

Isnin, 16 November 2009

Isteri adalah amanah Alllah jua.....

Wanita bukanlah sebarangan makhluk. Penciptaannya sangat hebat. Dia adalah amanah Allah bila menjadi isteri kita. Dia adalah penyelamat diri kita ketika kita lupa dan terlalai.Sayangilah dia.

30 ulasan:

  1. salam abu muaz,
    tahniah atas penghargaan anda pada wanita bergelar isteri. Diakhir2 ini sudah kurang suami yang menghargai & menerima isteri seadanya. Yang ramainya suami yg sentiasa mengharapkan sesuatu yg semakin banyak dr isteri, asyik mempersoalkan apa sumbangan isteri pada dirinya sedangkan isteri menerima apa adanya dr suami...

    smoga semakin ramai suami yg terus akan menganggap isteri bukan hak milik tp 1 anugerah...

    BalasPadam
  2. Salam, Syekh;
    Sangat bersetuju ana dengan hal ini. Selepas ini Syekh ketengahkanlah pula cara-cara isteri patut melayan suami pulak. Heh, heh. Berawaslah dengan TAUN di Terengganu.

    BalasPadam
  3. salam bro..

    betul betul betul

    kami kaum hawa, juga akan menghargai kaum adam yg tahu menghargai kami

    kehkehkeh

    BalasPadam
  4. memang sayang...
    Sapa yg tak sayang bini..ooo
    dok mai keje pun rindu ni..
    tak sabaq lak nak balik umah ptg nanti..
    Pandang bini..sejuk mata memandang ..
    Alhamdulillah

    BalasPadam
  5. Salam...:)

    Sangat setuju dengan pendapat bro...

    BalasPadam
  6. salam AbuMuaz..
    tau tak per, he he he....
    bknkah Allah dah ciptakan makhluk Nya di muka bumi ni berpasang-pasangan ...
    beri tunjuk ajar , bimbing , tegur ,belai , kasih sayang .. jadi sayangi lah pasangan masing2 ...berbahagia lah umat manusia bagi yg berfikir ...

    BalasPadam
  7. Salam Abu Muaz.

    Semoga berbahagia di samping isteri n keluarga hingga ke akhir hayat.. Amiin

    BalasPadam
  8. Salam,

    Para suami...
    kebanyakannya telah memahami...
    tapi realiti..
    sukar sekali...
    untuk menghayati...
    kerna sering mengikut kata hati...
    hingga buat alasan cari pengganti...
    lihatlah fail di mahkamah menimbun tinggi...

    BalasPadam
  9. Salam en Abu Muaz..nanti lepas PRU13 ..mintaklah jambatan konkrit utk mengantikan jambatan kayu itu..

    Aku Sayangi isteri isteri ku..

    BalasPadam
  10. untung sapa dpt suami camni.. koi ikut p.ramlee ngajo dlm madu tiga tu... kita musti ajjar sama dia... jgn mara aaa

    BalasPadam
  11. Salam. Gambar sapa yang handsome kat header tu...Tetapi jauh merenung je...

    BalasPadam
  12. Salam,

    Isteri-isteri yang disayangi itu, bersyukurlah ye!! Ramai wanita yang bernasib baik dan tidak sedikit yang bernasib malang..

    Kepada wanita yang dah pun independent tu, teruskan lah hidup, kerana hidup ini sangat BEST!!!

    BalasPadam
  13. apabila kita telah memilihnya itulah tanggungjawab kita utk membentuknya, wanita ini akan sentiasa berada disamping dlm keadaan apa jua

    BalasPadam
  14. Alhamdulillah,

    Amat bersyukur kerana suami amat menyayangi..

    BalasPadam
  15. terkadang bila dengar cite oranglain pasal suami mereka yg bermacam2..terasa betapa bertuahnya diri ini..walaupun tak secantik siti nurhaliza tapi tetap dikasihi dan dicari bila hilang dari pandangan..

    BalasPadam
  16. btl apa yg abah ckp.
    smapi hari nih Cik Cookie masih igt kata2 seorg ustaza "kaum hawa itu dijadikan dari tulang tulang rusuk adam untuk dibimbingi, disayangi dan dilindungi bukan utk disakiti".

    p/s:jauh abah termenung.

    BalasPadam
  17. salam tuan,

    Perempuan bagaikan angin lembutnya melenakan
    Ributnya menggusarkan.
    Adakalanya mereka seperti ibu
    menyaji kasih, menghidang sayang
    adakalanya mereka seperti anak
    ingin dibelai, minta dimanjakan
    adakalanya mereka seperti nenek
    berleter seadanya, merungut semahuannya.
    Namun, teman kembara dalam kehidupan yang sementara ini.
    bahagia dan derita kita sangat berkait dengan mereka.

    kena cari seorang ni tuan.:)

    BalasPadam
  18. anak laut : memang perempuan begitu .... tapi anda mesti berpijak jua dibumi yang nyata.

    BalasPadam
  19. Cikcookie : sangatlah benar kecek demo tu.

    BalasPadam
  20. zai : walau cantik tapi jiwa terpenjara dan disiksa tak guna juga puan ya.

    BalasPadam
  21. Tie : syukurlah puan mempunyai suami yg baik.

    BalasPadam
  22. maiyah : sangat benar maiyah .

    BalasPadam
  23. mama min : ya hidup memang best. Sangat rugi bagi orang yg tidak berpeluang menikmatinya.

    BalasPadam
  24. mybabah : fikir projek nak tukar jambatan kayu ni...


    relevan : takut tak sempat bro. runtuh dulu.

    BalasPadam
  25. ckg rash : marahke apa ni cikgu?

    {S}itie : memang isteri mestilah disayangi baru aman rumahtangga.


    werdah :insyaAllah.

    ummi : tau,tau ummi....jangan bimbang.

    BalasPadam
  26. mama moden ; t.kasih. memang sepatutnya begitu kan .


    zul ; tungguuuuuuuu.

    bluecity ;thanks....

    BalasPadam