Pengikut

Rabu, 25 November 2009

tanda seorang isteri yang tahu kewajipannya........

Kebahgiaan rumahtangga . Itulah perkataan yang sering dituntut hari ini. Penceraian......satu perkataan yang sangat mengerunkan .

Andainya isteri tahu akan kewajipannya pada suami maka bahgialah rumahtangga itu. Apa yang seorang suami mahukan ? Apa pula yang isteri perlu lakukan. ????


Alangkah bahgianya jika seorang isteri mempunyai sifat malu terhadap suaminya.
Alangkah bahgianya jika seorang isteri diam ketika suaminya sedang berbicara.
Alangkah bahgianya jika seorang isteri sentiasa berhias untuk suaminya.

Alangkah tenangnya jiwa jika seorang isteri merapatkan dirinya kepada suami ketika hendak tidur.

Alangkah amannya jika seorang isteri tidak khianat pada suaminya ketika suaminya tidak ada ditempat tidurnya dan tidak khianat pada harta suaminya.

Alangkah nyamannya jika seorang isteri memakai wangi-wangian.

Alangkah damainya jika seorang isteri menghormati keluarga suami dan kaum kerabatnya.

22 ulasan:

  1. Salam Abu Muaz...

    yang disenaraikan itu adalah isi hati seorang suami kan?? Bagaimana pula sebaliknya? :)

    BalasPadam
  2. salam dan selamat pagi abu muaz:

    semoga anda dpt menikmati apa yang anda inginkan .. :))

    BalasPadam
  3. salam abu muaz,
    Amin...
    Alhamdulillah jika seorang isteri dapat sentiasa memahami apa yg suami mahukan.

    Tapi seorang isteri juga manusia biasa, jika seorang isteri mampu menerima suami seadanya, hidup susah senang bersama suami tanpa kemewahan dunia yg melampau, sanggup berkorban nyawa melahirkan anak2 buat suami, mengapa jarang seorang suami juga menerima isteri seadanya...

    jarang ada sikap memberi & menerima dlm soal hati & perasaan ni...

    apapun tak salah kita berubah dari keadaan kurang baik kearah yg baik, yg baik kearah lebih baik.

    BalasPadam
  4. alhamdulillah .. semoga semuanya baik baik belaka

    BalasPadam
  5. it takes two to tango.. Jika ingin isteri yang baik, maka suami juga kena perbaiki diri...begitu juga sebaliknya...

    BalasPadam
  6. Salam..
    Saling lengkap melengkapi atr satu sama lain...
    Andai msg2 kurang di mata maupun di hati..wajar saling mperbetulknnya...

    BalasPadam
  7. Salam Abu Muaz,

    hidup sandar menyandar.. bagai aur dgn tebing.. insyaallah diberkati

    BalasPadam
  8. SUAMI P0N KENA LA MCM TU JGK KAL0 NK S0H SI ISTERI MCM TU...

    BalasPadam
  9. kakcik : tunggggguuuuuuuuu.....

    BalasPadam
  10. mama moden : kita masih ada masa untuk memperbaiki kelemahan dan kesilapan yang dilakukan.

    BalasPadam
  11. endiem : insyaAllah.

    Tirana : itulah harapan kita semua.

    BalasPadam
  12. Pn kartini : sangat betul tu....

    BalasPadam
  13. sharamli : janganlah marah pakcik.....kitakan perlu saling bekerjasama membetulkan keadaan yang salah .

    BalasPadam
  14. Alangkah bahgianya jika seorang isteri sentiasa berhias untuk suaminya.

    yg perlu diperbetulkan.....

    sebabnya, kebanyakan isteri bab menghias ni, selalunya bila nak keluar rumah aje....kat rumah, lain jenis hiasannya.....hehehe

    BalasPadam
  15. suami combi sgt simple.alhamdulilah dia menerima combi seadanyer dan begitu jugak combi.

    letih laa kalau byk sgt syarat sbb kebahagiaan rumah tangga adalah redha kedua belah pihak.betul tak? :D

    BalasPadam
  16. Allah telah ketemukan jodoh yg sempurna.

    BalasPadam
  17. Abu Muaz;
    TQ atas perkongsian ini.Salam Aidil adha.

    BalasPadam
  18. Cikgu jang : benar sekali cikgu.

    BalasPadam
  19. echah :
    niii... bukan terlalu bersyarat tetapi hakikat kehidupan berumahtangga hari ini.Janganlah terlalu mengambil mudah nanti terpasang dua kita juga yg merana nanti.ha...ha.haaaaaa

    BalasPadam
  20. maiyah : alhamdulillah


    u.masyitah : salam hari raya korban

    BalasPadam