Pengikut

Selasa, 2 Mac 2010

ops sampah......

bila bangun waktu subuh pagi tadi rasa sangat segar.

mood dalam keadaan baik. ...... urat saraf yang bengkok barangkali semua sudah kembali ketempat asalnya. (t.kasih MEM besar)

melihat keliling rumah , yang pastinya banyak sampah lama tak terbuang.

jam 9 pagi aku terpacak di depan kedai hardware. aku beli apa yang patut dibeli bagi menggantikan peralatan yang sudah rosak.

esok pastinya aku akan jadi pekerja Majlis Bandaraya menyapu bersih apa yang ada. (kalau relevan duduk dekat negeri aku, pasti aku pinjam lorinya sebuah)

kepada nyamuk baik kamu lari dahulu malam ini sebelum aku serang tempat kamu esok.



barang-barang ini aku beli tunai ..... tak payahlah buat pesanan kerajaan. harganya pun macam biasa tak perlu di upkan jadi 10 % ke atau 15 % .

SPRM pun tak payah bimbangla.....

19 ulasan:

  1. selamat membersihkan sampah2 pakcik..
    jen0h tegang pulak la urat sarAF..HU3

    BalasPadam
  2. salam saudara..
    selamat membersihkan rumah la yek..
    elok tu selain persekitaran kita bersih
    badan pun sihat berpeluh..

    BalasPadam
  3. musim panas ni mmg byk daun² gugur. panas smpai ke ptg. mood nak bersih keliling rumah pun kurang.. tau² sampah dah berlonggok

    BalasPadam
  4. salam
    terima kasih mem bsaq ?

    BalasPadam
  5. exercise mmg bagus kuatkan otot2.. abih le riwayat nyamuk, baik ko nyah dr situ ngee

    BalasPadam
  6. InsyaAllah en Abu Muaz..kompeni tempat kawan bekerja ni akan masuk ke Terangganu juga..tunggu masa sahaja..tidak pun selepas PRU yang ke13..nanti bolehlah kome hantar lori terus kerumah en..

    BalasPadam
  7. apa citer lening ubaidah kg..usrah pemuda hidup dok?lama dok nampok mior.?

    BalasPadam
  8. jangan kerja kuat sangat .. badan nak pakai lama !

    BalasPadam
  9. al-lavendari: betul tuan, t.kasih memberi ingatan .

    BalasPadam
  10. Ketua Polis : ini ketua polis negeri ke ketua polis daerah?

    BalasPadam
  11. maiyah : lari semua dah tu...

    BalasPadam
  12. iBu...gUru : faham je.....orang lama ni...

    BalasPadam
  13. Silap tu..manan ada 10 ~ 15 %..
    banyak tu mana cukup///???

    anyway..bagus sbb membasmi penyakit dari merebak dikawasan persekitaran..tahniah sbb rajin dan berjasa pada kg halaman..

    BalasPadam
  14. hahahah..

    sempat lagi perli2 gomen tuh
    ekekek...

    saya kalau balik kampong
    ayah panggil saya mpk = majlis perbandaran kemaman
    kenapa?
    saya akan kemas2 rumah dari laman rumah sampai belakang rumah,
    akan ada lah benda2 yg hilang
    saya tak suka simpan2 benda2 buruk yg tak guna
    haaaaaaaaa
    kalau ayah nak simpa juga
    sila bawa dan simpan di kebun ya
    ekekkek..

    BalasPadam
  15. LanaBulu :10 hingga 15 persen tak cukup lagi tuan? dua puluh lima persen tak tinggi sangat ke?

    BalasPadam
  16. blueCITY® :anak kelima saya macam biru.... kalau dia mengemas semua barang akan hilang...

    BalasPadam