Pengikut

Rabu, 10 Mac 2010

penyesat akhlak anak-anak.....





'' kita!!!!!!!! kenapakah kita mengimport filem-filem ganas,

kenapa kita membenarkan surat-surat khabar, majallah,internet menyebar unsur-unsur seksual?

kenapa kita pertuntunkan filem-filem seks dan lakunan-lakunan lucah di kaca televisyen dan semua media kita?

kenapa kita meruntuhkan rumahtangga kita dengan tangan kita sendiri?

kenapa kita menyebarkan keburukan kepada anak-anak bangsa kita?

kenapa kita meningkatkan kegagalan di sekolah dan universiti kita? kenapa?



apakah jenayah yang paling buruk dilakukan oleh manusia dan pemerintah hari ini?
perbuatan menyesatkan akhlak kanak-kanak dan para belia adalah satu jenayah paling besar yang dilakukan mereka.

26 ulasan:

  1. Salam, Syekh;
    Keinginan untuk mendapat untung, itulah sebab-musabab benda-benda porno dijual, dipertontonkan, dsb. Saya lebih berasa hairan apabila setiap kesongsangan itu sering kali dihidu oleh wartawan, bukan pihak berkuasa (polis, tentunya).

    Tugas ibu bapa melengkapkan diri mereka dengan kemahiran keibubapaan untuk melawan kesongsangan zaman pada masa ini.

    Wallahua'lam.

    BalasPadam
  2. hidup bertuhankan wang.. gelap le pandangan

    BalasPadam
  3. salam..

    kita?
    siapa kita?

    tanyalah orang2 itu
    tanyalah pemimpin2 kita
    tanyalah alim2 ulamak kita
    tanyalah orang2 yg telah diamanahkan utk menjaga tugas masing2..
    kita juga ke?

    hmmmmmmmmmmmmm

    BalasPadam
  4. assalamualaikum Abu Muaz

    berdoalah mudah2an anak2 kita dihindari dr gejala2 buruk tuuu..Nau'zubillah

    BalasPadam
  5. Erh..kedai seks budak sekolah..?

    Teraju utama untuk anak anak adalah ibu dan bapa..jika ibu dan bapa tiada keseimbangan hidup maka lerailah antara kesucian rohani dan jasmani..

    BalasPadam
  6. Jenayah dalam jiwa lagi dasyat.boleh merebak kepada orang luar.
    maka terhasil laa jenayah berat kepada org awam.

    cam pelik je ayat CC.hurmmm....

    BalasPadam
  7. atas diri kita sendirik jugak

    BalasPadam
  8. knape mesti ke situ...dah tahu ianya salah dan berdosa.

    BalasPadam
  9. semuanya ada hubung kait. tajuk² media sniri merangsang naluri ingin tau bebudak. pengisian media dan saluran hiburan pun gitu juga. bhn² kat pasaran pun gitu juga. selagi ada rasuah, slagi tiada penguatkuasaan. selagi tak kembali kpd islam.... begini lah kita. makin hari, makin hancur

    BalasPadam
  10. Salam...
    Saya pun sependapat dengan saudara...
    kadang2 malu nak tonton filem malahan TV dengan keluarga sebab ada adegan yang tak sepatautnya ada...
    apa la dah jadi dengan Malaysia sekarang...

    BalasPadam
  11. tu yg kat manir yg budak umur 11 dan 12 tahun rogol sepupu umur 8 tahun...

    dasyat.....bebudak sekarang nih...

    BalasPadam
  12. betul tu..jenayah terbesar yang dianggap maju..kita dah dilalaikan dengan keseronokan duniawi semata2.sebab tu pemerintah tak boleh pisahkan dunia dengan akhirat..sebab kedua2nya sepatutnya seiring..risau dengan masa depan anak bangsa kita akan dtg..

    BalasPadam
  13. Solehah :memang benar agama tidak sepatutnya dipisahkan dari kehidupan kita.Barat telah menderita parah akibat fahaman ini, kita sedang mengikuti mereka.

    BalasPadam
  14. Cikgu Jang :memang dasyat cikgu....menakutkan dan jangan kita mengambil mudah seolah-olah mereka tidak mengerti seks dikala usia semuada itu sekarang.

    BalasPadam
  15. maiyah oo, ni orang kuat cik biru ya.

    BalasPadam
  16. pensilkayu :barangkali dasar negara kita pentingkan pulus sahaja, soal akhlak dan moral sudah tiada nilai lagi.

    BalasPadam
  17. piewahid :soal penguatkuasaan paling lemah sekarang, mungkin rasuah sudah jadi darah daging.

    BalasPadam
  18. zue :bila ada tempat-tempat seperti itu remaja memanglah pergi. Cuma pihak berkuasa buat apa?Takkan tunggu lapuran media baru buat kerja.

    BalasPadam
  19. sharamli :tak terkawal juga bila ancaman seperti ini terlalu banyak dalam masyarakat... sebab itulah cegah dulu penting dalam Islam.

    BalasPadam
  20. Cik Cookie :ya jenayah dalam jiwa...

    BalasPadam
  21. relevan :sukar juga nak salahkan mak bapak sekarang. pengaruh sekeliling terlalu besar... sentiasa mengoda kehidupan anak remaja kita.

    BalasPadam
  22. Ummi Humaira :doa dan usaha untuk pastikan perkara karut marut seperti ini tiada lagi dalam masyarakat.

    BalasPadam
  23. blueCITY® :kita tuuu...kerana kitalah yang memberi kuasa kepada orang yang tak layak dapat kuasa.

    BalasPadam
  24. ZULKIFLI :pihak berkuasa kita terlalu banyak kerja sekarang ni!!!!!!!!!!!

    BalasPadam