Pengikut

Selasa, 6 Oktober 2009

berfesyen biar kena pada tempatnya.....
















Tak dapat aku bayangkan kalau isteri aku memakai kasut-kasut berfesyen ini. Nasib baik katalognya tidak dilihat sebelum raya lalu.

Berfesyen pun kena sepadan dengan empunya diri. Ada yang bertubuh gempal tapi mengenakan jeans yang sendat dan ber-T singkat pula. Geli pula kita melihatnya.

Ada yang kurus t-shirtnya pula pendek. Nampak pusat pula.

Dan ada yang bertudung rambut pula berjuntai. Bertudung pula tak ditutupnya dua gunung yang meninggi tu. Betulke bertudung cara begitu?

Kalau guru perempuan memakai kasut diatas pula macam mana ya? Riuh satu sekolah dengan bunyi kasut mungkin!

16 ulasan:

  1. Salam,

    Rasanya siksa jika kak pakai kasut seperti ini.. terpelecuk terus terjatuh.. Subhanallah..

    BalasPadam
  2. Salam,

    Waduh ....terasa sakit kaki ku.....Chekdee biasanya suka cari kasut yang selesa dipakai...kemudian baru melihat kepada fesyennya.... kaki adalah anggoa badan yang paling teruk didera untuk menyokong berat badan...esian kat kaki kita kan kan kan

    BalasPadam
  3. kasut tu boleh di guna untuk melindungi diri dari serangan anjing2 liar.

    BalasPadam
  4. Ni macam kasut nak menyanyi jer nie..

    BalasPadam
  5. ini yang dinamakan biar seksa asal bargaya!!!

    BalasPadam
  6. Salam, Syekh;
    Itu baru bab barang-barang yang dipakai (sebagai fesyen). Yang ada pada diri bagaimana? Banyak yang mengubah dan menggubah diri (sebagai fesyen juga) sehingga demikian diri itu berubah rupanya. Yang menebalkan bibir, yang "menyorong-nyorongkan" pipi, yang memancungkan hidung, yang menegangkan itu dan ini, dan pelbagai perubahan lain (termasuk memerangkan rambut) bukan sedikit jumlahnya. Seolah-olah, Al-Khaliq itu tidak menyempurnakan diri dan wajah mereka. Na'uzubillah, syekh.

    BalasPadam
  7. salam ,
    tq sudi dtg rumah dan bagi komen..

    hmmm
    fesyen zaman la ni dah tak kira tempat,
    masuk dalm masjid dan baca alquran pun masih nak berfesyen? pake selendang nampak rambut?
    pake baju kurung nampak baju2 dalam segala?

    huwaaaaaaaaaaaaa

    BalasPadam
  8. salam..
    seperti kata al_lavendari, kasut spt itu boleh digunakan utk lindungi diri dr serangan anjing liar...! errrrr tapi bukan dipakai di kakilah, disimpan aje dalam beg.. sbg p'sediaan.

    BalasPadam
  9. mgikut kajian y dibuat pemakain kasut tumit tinggi ni ada kesan x baik pd pinggang n tulang belakang..kalau x silap la.. so mmg kena la nape islam cukup melarang kasut jenis ni, dsamping bnyk sebab lain nape islm larang.. :)

    BalasPadam
  10. kepada semua para pengomen diatas:

    Terima kasih semua kerana tidak membeli dan teringin memakai kasut jenis begini. Saya tunggu en, relevan punya komentar !!!!!

    BalasPadam
  11. Kasut macam ni pakai bawak masuk dalam sawah tentu lagi menarik..hehehe

    BalasPadam
  12. Tirana: bimbang tak tertarik kasut tu bila terbenam....

    BalasPadam
  13. i love fashion but i'm not fashionable.apapun fashion iteww kadangkala blh melambangkan siapa diri kita.jd terpulang.

    BalasPadam
  14. salam
    abis bercelaru sheikh loni

    BalasPadam
  15. cane la agaknye klu kelasan umo 40-50an pakai kasut2 cani.hehehe..ni semua fesyen yg dtng dr mana la agaknye

    BalasPadam
  16. sapa ler yg akan pakai camtu, rasanya para artis kot, kalo ada sesetengah yg kaki clubbing

    BalasPadam