Pengikut

Selasa, 2 November 2010

projek bermega-mega.....



Projek Mega di Galas
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/20101101061722/Article

INFO: Projek RMK-9 DUN Galas dan Kos Pembangunan

  • Hospital Gua Musang – RM60 juta
  • Pusat Kesihatan Bandar Gua Musang – RM12 juta
  • Ibu Pejabat Polis Gua Musang – RM31 juta
  • Jalan Besar (Persiaran Raya) – RM18 juta
  • SMK Sri Wangi – RM20 juta
  • SK Sri Wangi – RM17 juta
  • Kompleks Sukan – RM2 juta
  • Stesen Kereta Api – RM4 juta
  • Perpustakaan Awam – RM1 juta
  • SK Gua Musang 1 (Tambahan) – RM2 juta
  • Gelanggang Futsal 2 buah – RM200,000
  • Sekolah Menengah Integrasi sedang dibuka tender – RM40 juta
  • Pusat Latihan Kesedar – RM6.2 juta



  • inilah sepanjang 50 tahun negara ku merdeka baru ku tahu bahawa semua di atas itu adalah projek MEGA.

    hospital, sekolah, balai polis, perpustakaan, pusat kesihatan rupa-rupanya termasuk dalam kategori projek mega.

    atau memang aku je yang tak sedar selama ini.
    terimakasihlah pak- pak menteri ......

    mulai sekarang aku kena berubah cara berfikir....
    soal kesihatan, keselamatan, pendidikan bukan lagi kemudahan asas yang wajib dibuat oleh sesiapa saja yang jadi pemerintah.

    ingat tu wahai anak cucu ku.... balai polis dan sekolah ialah projek mega...ingat dan jangan lupa tu!!!!!

    4 ulasan:

    1. baik tok...
      mulai hari ni cucu tak lupa dah...
      baju sekolah yg atuk kasi ni pun projek mega ye tok???

      BalasPadam
    2. salam...

      tabur pun akan kalah juga...tengok la esok tuan..

      BalasPadam