Pengikut

Ahad, 7 November 2010

tinggi dan besar....

entah kenapa coretan aku ini sentiasa mencemuh sangat pada bangunan tinggi dan besar-besar.

negara-negara Arab yang kaya raya dengan hasil minyak dan gas tidak kurang gila juga ... mereka tidak tahu menggunakan nikmat tersebut. banyak negara-negara umat Islam menderita kesusahan... memerlu pertolongan. negara arab tidak banyak membantu bahkan terus menerus mendirikan bangunan yang tinggi - tinggi sebagai mercu tanda kemegahan negara.

penyakit ini kini melanda negara-negara umat Islam termasuk negara kita. ... mendirikan bangunan yang tinggi sedangkan masih ada rakyat yang miskin dan tertindas yang sangat memerlukan bantuan dan pertolongan. sebaliknya para pemimpin yang ada berbangga dengan ketinggian bangunan yang ada bahkan telah mengumumkan untuk mendirikan bangunan yang lebih tinggi daripada yang sedia ada. inilah sikap mereka yang jahil dan bodoh.

Ini adalah satu kemungkaran yang sangat besar.
janganlah kita menjadi manusia yang bodoh dan jahil berbangga kononnya kemajuan negara ialah dengan terbinanya banyak bangunan yang tinggi-tinggi. ingatlah bahawa Allah telah memberi amaran yang jelas bahawa kemajuan dan ketinggian bangunan bukanlah satu tamadun yang dibanggakan tetapi itu adalah pendahuluan kepada kemusnahan dan kehancuran sesuatu bangsa.

umat palestin klinik gigi pun tidak ada....
aku mohon berlindung dari itu semua.

6 ulasan:

  1. Gah dengan tinggi dan besar..seperti juga perut..semakin tinggi perut semakin Gah..hehe!

    BalasPadam
  2. memang janji tuhan, tanda akhir zaman, manusia berlumba-lumba membina bangunan tinggi...

    BalasPadam
  3. ya betul tu.....tiada guna jgk kalau cipta bgunan tgi2 bertahun2..sekali bencana dr Allah hancur terus bngunan tu....ngeh3

    BalasPadam
  4. salam..

    suka ngn ulasan abang relevan...semuanya nak nama.."tertinggi" dan terbesar"..

    BalasPadam
  5. sekamar rindu: abg relevan memang dia suka tertinggi dan terbesar.

    BalasPadam