Pengikut

Selasa, 8 Disember 2009

....cinta dan cemburu......

Wanita apabila dia mencintai seseorang, cintanya sangat hebat dan dia menjadi berani melakukan apa saja. Sebab itu ada bidalan mengatakan "cinta itu mengalahkan semua perkara selain hati yang kejam".

Wanita juga menunjukkan kebijaksanaannya pada lelaki dan percaya bahawa "siapa yang tidak cemburu maka tidak cinta". Sebab itu wanita suka menduga kesetiaan lelaki dengan menimbulkan rasa cemburu dihati lelaki. Ada bidalan lama berbunyi "Tiada cinta tanpa cemburu".


Wanita selain suka lelaki cemburu (kerana dia tahu lelaki itu cinta padanya) tetapi tidak suka juga pada lelaki terlalu cemburu. Ada juga bidalan menyatakan "Lebih baik punya lelaki tanpa cinta daripada penuh cemburu".

Betulke begitu wahai wanita????????

37 ulasan:

  1. Salam Abu Muaz..

    kakcik termasuk dalam golongan wanita yang menyayangi suami tanpa cemburu membuta tuli.. tau.. :) Rasanya, suami pun tak cemburukan perhubungan kakcik dengan teman-teman lelaki yang terlibat dengan kehidupan seharian..

    Tak juga kakcik pernah terfikir untuk membuatkan suami cemburu demi membuktikan kasih sayangnya:)

    BalasPadam
  2. chenta tak semestinyerr bersatewww .. betul ker akak ittewww.. ihiks, salammm

    BalasPadam
  3. salam en abu muaz,

    heeeeeeeeeeee
    wanita bila cinta seseorg, maknanya mmg dia betul2 sayang. sanggup buat apa sahaja mungkin ya. tapi kena tahu yg mana betul mana salah.

    wanita mmg cemburu pada lelaki yg dicintainya, apa lagi jika laki tuh punya wanita lain. so, kat sini laki tuh yg kena main peranan. pastikan perbuatannya mampu buat wanita itu rasa selamat.

    betul
    laki yg cemburu tanda sayang
    tapi jangan melampau
    heeeeeeeee

    BalasPadam
  4. Abg Muaz,
    Saya tak suka cemburu-cemburu...

    BalasPadam
  5. Cik Cookie setuju hampir 80%
    dan yang pasti Cik Cookie mudah cemburu.
    Kalau ada yg xkena leih suka siasat dulu.
    wat CSI team.
    baru blh tangkap..

    BalasPadam
  6. Salam Abu Muaz,

    Semua org baik lelaki mahupun wanita ada sifat cemburu, ada sifat sayang dan macam2 lagi.. namun cemburu tu biar terkawal.. sbb cemburu buta ni menyusahkan hidup.. sbb tak mempercayai psgn hidup msg2.. hidup yg ceria menjadi huru hara..

    BalasPadam
  7. Salam Abu Muaz,

    Pada CN, cinta wanita memang hebat. Sehebat cinta Syah Jehan kepada Mumtaznya. Sayang tidak semestinya cemburu.. Apa yang penting saling mempercayai antara satu sama lain. Ingat , untuk apa sebenarnya cinta itu ???? Jika ikhlas kerana Allah , insyaallah... cinta akan berakhir hingga ke akhir hayat. Cinta akan bersemi hingga ke syurga, dunia ini berseri selalu.

    BalasPadam
  8. mohon restu untuk copy ke blog Cik Cookie.
    bolehkan abah?

    BalasPadam
  9. cikcookie : silakan tapi jangan lupa bayaran royaltinya .

    BalasPadam
  10. salam..:)
    Jgn terlalu cemburu..susah..!
    Yg ptg ..TRUST !:)

    BalasPadam
  11. lelaki dan perempuan kalau terlebih cemburu susah jugak.Mesti ada kejujuran dan kesetiaan dlm perhubungan.

    BalasPadam
  12. betullah tu.. tapi kalo cemburu je serabut gak kepala tu hehe

    BalasPadam
  13. Semuanya kena berpada-pada je..
    saling faham memahami..dan bertolak ansur..

    BalasPadam
  14. salam....tuan,

    tak cemburu kan di kata tak sayang pulak..
    yg penting jangan cemburu buta dah la.

    BalasPadam
  15. cemburu tanda sayang, tapi kalau lebih cemburu tu tandanya nak dapat pelempang....hehehe

    BalasPadam
  16. persoalan yang perlu dijawab oleh wanita ni...

    BalasPadam
  17. salam abu muaz,

    n3 mengenai imam mekah tu boleh lawat blog raudah.http://www.sahabatraudhah2.blogspot.com/

    BalasPadam
  18. Salam, cemburu itu memang menakjubkan boleh sampai MEMBUNUH..

    BalasPadam
  19. endiem : baca dan tengoklah wanita memberi komen ni.

    BalasPadam
  20. blue City : yessss. janganlah melampau.

    BalasPadam
  21. Cikcookie : tambah lagi selain CSI, Gerak Khas ,Akademi Polis, FRU .... baru boleh tangkap.

    BalasPadam
  22. CN : cinta wanita memang hebat.....wa cayala... cikgu.

    BalasPadam
  23. Pn Kartini : TRUST betul tu...

    BalasPadam
  24. Fadzilah : selamat pagi cikgu

    BalasPadam
  25. maiyah : nak tidur pun susah ya...

    BalasPadam
  26. Lana Bulu : pandangan orang lama lain....

    BalasPadam
  27. anak laut : cemburu buta .... jangan sampai cina buta sudahlah cikgu

    BalasPadam
  28. Cikgu Jang : lempang jangan tak lempang

    BalasPadam
  29. DrSam : hanya wanita yang dapat jawab ni...tuan

    BalasPadam
  30. Aidil : bunuh membunuh amalan orang cemburu ya.

    BalasPadam
  31. nak kena buat lagu lah..
    Rasa cemburu kena ada..
    pada insan yang bercinta..
    biar tahu rasa setia...
    aish.. xdak idea plak..
    Pelu dingatkan cinta yg dimaksudkan ialah cinta isteri kepada suaminya dan begitulah sebaliknya.. cinta moyet tak diiktiraf oleh lagu ini yee.. heheh

    BalasPadam